All for Joomla All for Webmasters

Sadržaj našeg Sunca

U cilju pružanja usluge čuvanja, brige i skrbi o djeci u našem Suncu vodili smo se odrednicama iz Zakona o dadiljama, NN 37/13. Svakom djetetu želimo pružiti obiteljski ugođaj i priliku za kreativan razvoj kroz igru i različite edukativne aktivnosti. Prvenstveno, želja nam je pružiti djeci toplinu, ljubav, sigurnost i prijateljstvo.

Također, želja nam i zajedno s roditeljima kroz različite aspekte edukacija, kreativnih radionica, zajedničkih projekata sudjelovati i poticati razvoj dječje mašte, kreativnosti i slobode izražavanja.

Djeca su u malim grupama s najviše šestoro djece, što nam pruža mogućnost pratiti  individualne potrebe svakog djeteta u skladu s razvojnim mogućnostima djetetove dobi prema njegovim potrebama i interesima.

U svakodnevnim aktivnostima s djecom cilj nam je poticati djetetovu samostalnost, ovladavanje različitim vještinama i socijalizaciju djece, te kognitivne spoznaje od najranije dobi.

Osim osnovnog programa, ovisno o dobnoj skupini djeteta, propisanog od strane nadležne institucije pri Ministarstvu znanosti i obrazovanja RH, organiziramo i različite edukativne radionice:

MONTESSORI DJEČJA KUĆA – RADIONICE

„Pomozi mi da to učinim sam!“ Maria Montessori

TIJEK RADIONICE:

  • Igra tišine: dijete stječe samopouzdanje, postaje neovisno i uči se socijalnom ponašanju, a tišinu treba promatrati kao jedan od najznačajnijih i temeljnih principa Montessori odgoja – pri tom radu privremeno i sve više dolazi do tihog i sabranog udubljivanja u aktivnost te dolazi do „aktivne meditacije“. 
  • Slobodan rad s materijalom ( po djetetovom izboru): dijete samo bira s kojim materijalom želi raditi, kada ga želi raditi i koliko dugo želi raditi određenu vježbu. 

U Montessori dječjoj kući postoje dvije skupine materijala koje će biti ponuđene djeci:

  1. SENZOMOTORIKA
  • Rad s ovakvim materijalom budi duh i otvara osjetila. Posebno obilježje ovog materijala je naglasak na određenom osjetilu (npr.vid), svojstvu stvari (npr.veličina, debljina) te poteškoći u radu s materijalom (npr.sparivanje, stupnjevanje, kontrast.)
  • Svako dijete radi s materijalom sve dok se ne zasiti iznutra i ne krene s napredovanjem prema sljedećem stupnju težine.
  • Materijal ima snažno obilježje atraktivnosti koje odgovara interesima i potiče samostalnu djelatnost djeteta, odabir materijala, razvijanje načina rada zahtjeva i potiče duhovnu aktivnost djece.
  • Djeca uče planirati, pripremiti, podijeliti, pregledati, odlučivati, dogovarati se te raditi zajedno s drugima. 

Podjela:

  1. materijali za razlikovanje dimenzija (rozi toranj, smeđe stepenice, crveni prutovi)
  2. materijal za razlikovanje boja (pločice u boji)
  3. materijal za razlikovanje oblika (geometrijski ormarić, konstruktivni trokuti)
  4. materijal za razlikovanje površina i struktura materijala (pločice hrapavo/glatko, grubo/fino, tkanine)
  5. materijal za razlikovanje težine
  6. materijal za razlikovanje zvukova
  7. pribor za razlikovanje mirisa/okusa 

Uvođenje u rad s materijalom, Maria Montessori naziva lekcijama. One u pravilu slijede kada je dijete već steklo iskustva s materijalom ili pokazuje zanimanje. Pritom pedagog pazi na slijedeće:

  • Na stolu ili tepihu nalazi se samo materijal za lekciju i ništa više
  • Važni su polagani i jasni pokreti pedagoga, a govori se što je manje moguće
  • Prvo pedagog pokazuje tijek viježbe, a zatim isto radi dijete
  • Čim dijete usvoji rad s materijalom, može tražiti smislene varijacije, proširenja i kombinacije koje su u skladu sa svrhom materijala. 
  1. VJEŽBE SVAKODNEVNOG ŽIVOTA

CILJEVI: koordinacija uma i pokreta, harmonizacija pokreta, neovisnost o odraslima, svijest o odgovornosti za okolinu. 

Riječ je o vježbama iz svakodnevnog života obitelji i zajednice koje su prilagođene određenom kulturnom krugu. Dijete kroz njih mnogo uči i one izlaze u susret djetetovom porivu za kretanjem. 

Obuhvaćaju sljedeća područja:

  • Briga o sebi
  • Briga o okolini
  • Njegovanje socialnih odnosa
  • Vježbe tišine
  • Vježbe za koordinaciju pokreta 

„Glavni cilj pripremljene okoline je da, koliko je god moguće, učini dijete neovisnim od odraslih“ Maria Montessori, 1966. 

Montessori radionice održavat će se u pripremljenoj okolini koja je mirna i dobro strukturirana okolina u kojoj postoji puno kretanja i aktivnosti te potiče: 

  • Samostalno učenje i istraživanje
  • Slobodan izbor aktivnosti i učenje po vlastitom ritmu
  • Slobodu i samodisciplinu 

Principi pripremljene okoline

  1. Sloboda

Dijete mora biti slobodno u svom istraživanju: sloboda kretanja, istraživanja, izbora aktivnosti.

  1. Red i struktura

U sobi je sve posloženom po redu: vježbe svakodnevnog života, vježbe senzomotorike, vježbe za matematiku, vježbe za jezik, materijal za kozmički odgoj.

  1. Ljepota

Prostor treba odisati jednostavnošću, skladom i mirom. Materijal i predmeti su privlačni djetetu.

  1. Prirodnost

Duboko poštovanje prema prirodi: većina materijala jest od drveta, materijal po dimenzijama odgovara dječjoj ruci i svojim oblikom navodi dijete da shvati ciljanu svrhu svakog pojedinog dijela.

  1. Socijalni pristup

Svaki materijal prisutan je u samo jednom primjerku – važno za razvijanje socijalnih vještina. Uloga pedagoga je pasivna, ne smije se miješati u rad djece.

  1. Intelektualni pristup

Ne razvijamo samo dječji intelekt, nego cjelokupnu osobnost djeteta. 

Ovako pripremljen prostor osigurava:

  • Poticanje djetetovog zanimanja
  • Zadovoljavanje psihičkih, socijalnih i kognitivnih potreba djece
  • Poticanje svih osjetila
  • Kontrolu pogreške
  • Poticanje na učenje po vlastitim sposobnostima
  • Stjecanje samopouzdanja i samostalnosti

Zadnje aktivnosti

Organizacija rođendana
11 Mar
Organizacija rođendana
  • Date: 11 Mar, 2019
  • Time: 17:00 - 19:00
  • Location: Psunjska 109, Čepin
*MONTESSORI RADIONICE* ❤
26 Jan
*MONTESSORI RADIONICE* ❤
  • Date: 26 Jan, 2019
  • Time: 18:00 - 18:00
  • Location: Sunce Čepin

"Tri stvari su nam ostale od raja: zvijezde u noći, cvijeće po danu i dječje oči."
- Dante Alighieri.

Newsletter

Želite li primati najnovije informacije o našim aktivnostima? Prijavite se na naš Newsletter.